När liten blir stor..

Fyra år, det är fyra år sedan jag var 18 år och nyss hade fått börjat gå på krogen, jag bodde i en 20 kvadrats lägenhet, vilket var "coolt" eftersom nästan alla mina kompisar fortfarande bodde hemma. Jag åt chips och godis varje dag istället för middag och festade varje helg.. Så samtidigt som fyra år låter mycket så känns det lite med tanke på vilket liv jag lever idag.

Idag bor jag i en trea som är fem gånger så stor som min första lägenhet. Jag får pms mycket lättare, jag äter grönsaker, jag lagar mat och läsken och mjölken har blivit utbytt mot isvatten. Den bruna hemmafärgningen har blivit utbytt mot blonda slingor hos frisör. 

Och något som förvånar mig ännu mer är att jag har en sambo, jag?! Missförstå mig rätt.. Jag har haft killar i mitt liv och kanske 2-3 av dem har varit riktigt seriösa "vuxna" förhållanden men det har alltid varit av-och-till förhållanden, vilket mest berott på mig.. Tror inte jag var mogen för att ha förhållande innan Nicke, eller så är det som de säger "när det är rätt så blir allt så självklart"

Men det är ändå skönt att veta att bitar av gamla Frida finns kvar, jag är fortfarande en gottegris och älskar att nörda serier, älskar fantasy böcker älskar att sminka mig och göra mig fin, jag var samma ögon näsa och mun.
Detta blev ett onödigt långt och pratig inlägg om ingenting, men ville skriva av mig lite :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0