Söndag igen

Hej på er! 


Ber om ursäkt för att jag inte bloggst på ett tag men vi har inget internet hemma för tillfället. Först tänkte jag vänta ut det men nu kände jag att det gått på tok för lång tid sen jag bloggade så nu bloggar jag från Blogg.se's urkassa app.. 

Jaja, men annars då? Det är bra med mig typ, eller nä.. det är nog inte så bra, var ute i fredags med ett gäng tjejer som jag nyss lärt känna. Allt var superkul men i slutet av kvällen när vi stod och dansade så märkte jag ett tjejgäng som stod och stirrade snett mot oss och "härmade" oss när vi dansade och skrattade åt oss? Sen efter ett tag antar jag att två av de tjejerna jag var med dansade "för nära" (typ 30cm) en av tjejerna och då FLYGER hon bara på en av tjejerna, jag såg det själv med egna ögon och det var helt oprovicerat.. 

Sen kom vakten och pratade med mig och jag berättade exakt vad jag sett. Då kommer en av dom andra tjejernas killar fram och säger till mig "du ska fan inte snacka med vakten" .. jag ignorerar honom och går ut.. då kommer en kille fram till mig och säger att killen där inne hade sagt att han ska slå ner mig? Nu gick ju allt bra men jag har så svårt att kunna komma över sånna här grejer, kan gå och ha ångest  flera månader frammåt och ligga vaken och fundera på vad jag borde ha sagt till dom tjejerna, vad som hänt om den där killen slagit mig osv. 

Det är rätt tragiskt egentligen att vi tjejer/kvinnor inte ba ska behöva oroa oss för att män dömmer oss för hur vi klär oss, hur våra kroppar ser ut och att vi ska oroa oss för att bli taffsade på på dansgolvet. Nä nu ska vi även oroa oss för att andra tjejer ska "slamp-stämpla" oss för hur vi ser ut (det var det det kändes som de där tjejerna gjorde) att vi ska bli förlöjligade över hur vi dansar och att vi ska bli knuffade eller slagna bara för att vi finns

Och helt ärligt så bryr jag mig inte om vad den där tjejen hade för motiv att knuffa min kompis, för det finns ALDRIG nån anledning att använde våld. Hon kunde antingen ha flyttat sig från dansgolvet eller sagt till oss om vi störde dem.


Men alltså vad är det för fel på folk? Under dessa 6 år jag varit ute på krogen har jag aldrig blivit varken hotad eller ens sett ett slagsmål. 

Nu vill jag inte vara sån men det känns lite som "våld" har blivit mer ok och accepterat bland yngre. För några veckor sen tex så hörde jag ett par tjejer prata helt vardagligt om att en av dem blivit utsparkad ur skolan för att ha slagit ner en tjej för att hon kallade henne hora, så himla tråkigt och onödigt kan jag tänka, nu får ju hon ta "straffet" i vilket fall och den andra tjejen vinner ju, hon ville förmodligen ha en reaktion från hemne och det fick hon.


Jaja, men det är färför jag inte mår så bra, fast egentligen är ju allt bra nu, förutom att jag har så j-vla ont i magen :( ajaj. 


Men ikväll ska vi storhandla åtminstone, ska bli skönt att bara få fylla kyldkåpet och slafferiet med massa gott, det är therapi för mig! Haha 


Men hörrni, puss och en stor kram till er så hörs vi snart <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0