Så respektlöst?!

Alltså herregud vad irriterad jag är! 



Hej föresten, nu undrar ni säkert vad som väckt liv i mig eftersom jag plötsligt fick för mig att blogga, jo det ska jag berätta..

Är det nånting som irriterar mig mer än något annat så är det mäniskor som inte visar respekt för mäniskors privatliv och följer regler som grundas i detta. 


Jag har varit sjuk i några dagar, inatt slog det till ordentligt med hög feber så jag kunde inte sova utan låg och mådde dåligt fram till klockan sex på morgonen då jag fick nån typ av panikattack då det kändes som jag inte fick nån luft. Tack och lov så lyckades jag väcka C som lugnade mig så pass att jag somnade innan han gick på jobbet. 

Iallafall, idag har jag bara legat och vilat och kollat på youtube i sovrummet. Vid 15:45 (typ) knackar det på dörren så jag vaknar till och kollar telefonen, ingen har ringt och sökt mig eller sms:at. Vi har haft besök av Jehovas och Mormoner tidigare i veckan så jag antog att det var dem och öppnade inte utan la mig och blundade igen. Då hör jag hur nån ÖPPNAR dörren med nyckel?  Och in kommer två unga bygg/el killar som ba tittar in i sovrummet å ba "Tja, vi ska bara lufta elementen" (inget ursäkta att vi stör eller nått) sen anmärker jag till dem att "Vi har inga element" då svarar en av dem "Ja jag ser ju det nu" sen säger dom nått att om vi får strul med värmen ska vi ringa hyresvärden och sen går dom?


För det första blir jag irriterad över att min hyresvärd i första taget inte informerat om vilka lägenheter som har element och inte.

För det andra är det helt oacceptabelt att gå in i mäniskors hem med huvudnyckel utan att man 1, Informerat hyresgästen och 2, fått ett godkännande av hyresgästen att ens gå in?! 


Hur svårt ska det va? Jag jobbar nattshift och sover 8/10 gånger antingen näck eller toppless, då vill jag inte ha oönskat besök, var ju bara tur att jag både hade täcke och tröja på den här gången. Men annars också, tänk om jag bytt om? Duschat? (Jag stänger aldrig toadörren pga att katten har sin låda på toan) .. ja man vill helt enkelt ha oinbjudna gäster hemma där man kan bara som mest intim.

Och katten? Vår katt smiter ut när VI öpnnar, om man inte är beredd på att det ens finns en katt hur lätt är det inte för henne att smita då? Vad hade dom gjort om hon smet och vi inte var hemma? Dom vet liksom inte ens vad katten heter, vår hyresvärd hade "gått hem" "stängt" eller vad man nu ska säga så dom hade inte ens kunnat få tag i oss via dom, korkade jävlar.


Skönt att få ur sig lite ilska iallafall, hoppas ni har en bättre dag än mig x) 



Puss /F



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0