Skull makeup

För er som missat det måste jag berätta att jag ÄLSKAR halloween! Min favorit högtid efter jul helt klart! 

Hur som haver, så älskar jag såklart att klä ut mig också så tänkte dela med mig av lite tips och så nu innan halloween för er som inte riktigt bestämt er vad ni ska klä ut er till! 

Här är mitt första halloween-inspo vilket är att köra på en skull-makeup! Har har jag först gjort en vanlig döskalle sminkning och sedan en såkallad sugerskull (inte så lyckad, första gången jag ens testade att göra en så..) 

Måste erkänna att första sminkningen bara är halvfärdig, nu blev det lite tråkigt eftersom jag gjorde en sugerskull direkt efter annars hade jag skuggat och målat mer!
Detta är så bra för du behöver inte köpa speciellt smink (om du inte vill) 
Här har jag iaf bara kört på smink jag hade i sminkväskan dvs: ljus fundation, ögonskugga, eyeliner, och maskara! Bara att pyssla på tills du är nöjd och använd fantasin ;) när du gör en sugerskull kan du tillsätta glitter tex eller måla andra mönster än jag gjort :) Måste även tillägga att jag skippade att måla näsan för att jag tyckte det såg OK ut ändå.. Hehe


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0