Frida testar: Alpro's veganska kvarg

Hej på er! 

Idag har jag äntligen testat Alpro's nya veganska kvarg! Spännande! ;) 

Okej, så denna kvarg är gjord på sojamjölk istället för vanlig mjölk och ska jag vara helt ärlig så föredrar jag den här framför "vanlig" kvarg. 

För det första var den inte lika "sträv" som mjölk-kvarg oftast är utan den var super krämig! Mums! Därimot tyckte jag att passionsfrukts såsen i botten var lite för sur :/ men jag fattar grejen, det ska lite nyttigare och inte så mycket socker i, men ska testa den naturella och den med svartvinbärs smak också ;) 

Kollar man på näringsvärdet så är innehåller den mer eller mindre lika mycket som deras naturella soygurt, skillnaden var att kvargen innehöll 0.6g mer fett och 1.2g mer protein än soygurten, men det är svårt att jämnföra det andra då min kvarg var sötad.. 


Så min bedömning blir: Jättegod som mellanmål, tycker dock att det är mer av en tjockare soygurt än kvarg men whatever! Kan verkligen rekommendera denna till både veganer och alla andra, den smakade nämligen inte jätte mycket soja så tror den även går hem hos er som är skeptiska till sojabaserade produkter <3

Xoxo, F


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0