Review: Aussie miracle moist shampoo & conditioner.

Hej på er!
 
Hoppas ni alla har haft en trevlig dag än sålänge.. Med mig är allt bra, Har äntligen börjat få ordning på dygnsrytmen så både igår och idag har jag klivit upp 6 på morgonen! Det är sjukt skönt för dagen blir så otroligt lång och man känner verkligen att man får tid med alla de där små sakerna som man annars inte tar sig tid att göra :) 
 
Idag tänkte jag iallafall skriva en liten review på mitt nya shampo och balsam från Aussie!
 
Jag brukar ju vanligtvis använda shampo/balsam från TIGI eller Kevin murphy men just dessa ryckte jag bara åt mig på Ica för att kunna ha hemma hos C.
 
So here we go!
 
 
Utgångspunk: Mitt hår är som ni vet väldigt långt och tjockt, och för er som undrar så nej, jag har inga extiensions eller förtjockningar eller så, har alltid haft tjockt hår och har sparat ut det väldigt länge :) Förutom det har jag vågit och väldigt frizzigt hår som lätt blir torrt om jag inte använder rätt produkter. Ha i åtanke att bara för att det ger ett specifikt resultat på mitt hår behöver det inte bli samma för er om ni har en annan hårtyp :)
 
Shampot: Okej, för det första..doften ..OMFG! Det luktar exakt som godis.. typ melongodis eller tuttifrutti eller nått sånt.. För det andra, detta shampo var väldigt lätt att löddra ut vilket är så skönt när man har tjockt hår, vanligtvis måste jag använda halva flaskan liksom men lite går lång väg med detta! När jag tvättade ur shampot blev håret lite strävt, vilket är ett bra tecken för då kan du vara säker på att håret verkligen är rent! 
 
Balsamet: Precis som shampot så luktade även detta uuunderbart! Även detta räckte ganska lång väg trots att jag som sagt har väldigt tjockt hår. Som jag skrev så var ju håret lite strävt efter jag använt shampot men det trollades snabbt bort när jag använde balsamet på. jag läste i en annan review att de rekomenderade att man la balsamet två gånger för att verkligen få bort "den sträva känslan"  men kan säga att jag gjorde det en gång sen vare bra. Mitt hår blev supermjukt ändå och då har jag lätt att få frizzigt hår.
 
Priset ligger på 95:-/st vilket jag kan tycka är helt okej då det var en väldigt dryg produkt och resultatet blev jättebra! C påpekade också att min hår var mycket mjukare och glansigare än vanligt och det blev verkligen rent också, annars brukar jag tycka att återfuktande shampon och balsam håller håret rent en dag sen är det skitigt dagen efter men jag använde detta igår och det känns fortfarande nytvättat
 
Dessa får 10/10 poäng av mig! <3 kan VERKLIGEN rekomendera dessa!
 
 
 
 /F


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0